3 tren teknologi yang akan menguasai pengalaman pengguna dan strategi pemasaran pada tahun 2022

Pengguna mungkin merasa terlalu awal untuk memikirkan nougat dan lagu-lagu Krismas dan agak terharu bahawa kempen Krismas telah bermula hingga tahap tertentu, tetapi bagi pemasar dan ahli strategi syarikat, kempen Krismas bukan sahaja sudah dimulai Mereka telah berusaha untuk agak lama.

Mereka juga sudah memikirkan apa yang akan dibawa oleh masa depan dan apa yang harus mereka kerjakan dengan kedatangan tahun baru. Ramalan untuk tahun 2022 tidak masuk akal.

Dan apa yang akan menguasai agenda untuk tahun yang akan datang? Unjuran penganalisis dan kajian mengenai masa depan sudah mulai muncul di firma analisis yang berbeza. Tiba masanya untuk membuat spekulasi dan menentukan strategi yang harus diikuti. Coronavirus dan akhir krisis adalah salah satu masalah yang mendominasi ketika memikirkan masa depan, tetapi mereka jauh dari satu-satunya masalah.

Teknologi adalah penentu ketika merancang apa yang akan datang. Seperti yang mereka jelaskan dalam analisis MediaRadar, teknologi iklan kini berada pada “momen penting” pertumbuhan.

Di satu pihak, masa depan menjulang di mana semuanya berpotensi berubah dan apa yang digunakan harus dihentikan, kerana semua perubahan dalam privasi dan kuki. Kami berada di tengah-tengah perang untuk masa depan internet dan untuk menentukan apa yang akan menggantikan data peribadi yang digunakan hingga sekarang.

Di sisi lain, kehidupan itu sendiri selama pandemi telah mempercepat penggunaan alat-alat tertentu yang telah muncul. Pemasar telah menemukan potensi mereka, pengguna telah menggunakan pengalaman yang mereka hasilkan, dan pasar memakainya. Alat tersebut akan menjadi alat yang mendominasi strategi pemasaran dan periklanan pada tahun 2022.

Yang mana? Analisis MediaRadar telah menunjukkan tiga teknologi utama yang perlu diperhatikan oleh pemasar.

Era baru pengiklanan luar
Iklan luar tidak begitu baik dalam krisis koronavirus. Sebenarnya, kedudukannya sebelumnya juga tidak begitu terang, kerana telefon pintar telah menarik perhatian yang sebelumnya kami curahkan untuk iklan. Walau bagaimanapun, masa depan melalui penukarannya melalui teknologi.

Pengiklanan luar akan mendapat keuntungan dari kejatuhan harga yang disebabkan oleh wabak tersebut (di New York, misalnya, mereka menunjukkan di MediaRadar, penurunan harga adalah 10% di skrin luar tetapi 85% pada iklan di terowong), yang akan membuatnya lebih banyak menarik untuk membelinya. Untuk itu ditambah kembali bekerja. Tetapi iklan tersebut tidak akan biasa, iklan akan menjadi lebih canggih berkat teknologi. Skrin digital dan penargetan geografi akan menjadikannya lebih cekap.

Mereka bukan orang pertama yang mengatakan demikian: ramalan pelaburan juga menunjukkan arah itu.

Zaman kegemilangan realiti tambahan
Walaupun augmented reality telah lama dibicarakan, pandemi telah mempercepat penggunaannya dan memicu lebih banyak minat terhadapnya. E-commerce telah melihatnya sebagai cara untuk menunjukkan produk dan pengguna sebagai peningkatan dalam perjalanan membeli-belah. Oleh itu, tidak menghairankan untuk mengetahui bahawa masa depannya menjulang keemasan.

Beberapa ramalan mengatakan bahawa nilai pasaran augmented reality akan berlipat ganda hingga lima menjelang 2023. Sistem ujian produk akan menjadi kunci pertumbuhan yang luar biasa ini. Raksasa seperti Facebook atau Pinterest dari sudut pandangan syarikat teknologi atau seperti Ikea dari penjualan melabur dalam teknologi.

TV boleh dibeli
Telemarketing abad ke-21 ada di sini. TV yang dapat dibeli menarik lebih banyak minat dan data yang lebih baik. Formatnya tidak baru dan telah dibincangkan selama bertahun-tahun. Idenya adalah bahawa semasa melihat kandungan, alat ditawarkan untuk membeli apa yang ada di skrin. NBC, rangkaian AS yang telah mengujinya, telah menyaksikan peningkatan penukaran saham ini sebanyak 30% pada tahun lalu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *