Ibai Llanos, pemengaruh fesyen dan banyak pemasaran yang diinginkan oleh semua jenama besar

Pada awal minggu lalu, rangkaian kedai pizza menghantar siaran akhbar mengenai Ibai Llanos dan produk berkaitan. “Ibai Llanos menciptakan” Terberat “, pizza yang anda sukai yang hanya dapat dirasakan di Domino musim panas ini,” kata tajuk utama nota itu, yang menampilkannya sebagai “pizza generasi pemain permainan.”

Pizza itu sudah dipersembahkan secara langsung di Twitch dan, oleh itu, jenama itu sudah boleh membicarakan data urat (ia adalah “di 3 teratas pizza yang paling banyak diminta di laman web Domino”). Beberapa hari selepas siaran pers, kempen pemasaran e-mel oleh rantaian juga menyampaikan pizza kepada semua pelanggannya.

Pergerakan Domino mencolok – sebahagiannya – walaupun hanya satu bab lagi dalam tren yang telah melanda AS dahulu dan kemudian di peringkat global.

Jenama besar, terutama dari rantai makanan segera, telah bersekutu, kadang-kadang dengan cara yang lebih organik, yang lain melalui perjanjian pembayaran, dengan pelbagai pengaruh dan watak popular lain di rangkaian untuk membuat produk yang berkaitan. Contoh yang paling baru adalah dalam kempen McDonald dengan BTS, yang secara langsung merupakan tindakan penjenamaan bersama dan bukan hanya pelancaran produk khas yang akan berjaya.

Tetapi pada akhir minggu yang sama, perjanjian baru antara jenama dengan Ibai Llanos menjadi popular: Amazon Prime Video baru saja menandatangani pemain permainan sebagai duta untuk perkhidmatan tersebut. “Kami memanggilnya duta besar. Ini pada dasarnya bermaksud bahawa Ibai Llanos akan menghabiskan banyak uang di sini,” jelas mereka setelah pengumuman dari Prime Video, seperti yang dilaporkan oleh VerTele. Ini bukan kali pertama Perdana Video mengumumkan penandatanganan sedemikian dalam beberapa bulan terakhir.

Tidak lama dahulu, penulis laris Juan Gómez-Jurado mengumumkan. Walaupun begitu, dalam kasus Gómez-Jurado sangat jelas mengapa mereka menandatanganinya dan peranan apa yang akan dimilikinya (dia adalah mesin pencari cerita). Dalam kes Ibai Llanos, persembahan itu secara humor memainkan gangguan (“Dia memberi kita kemampuan untuk membuat sesuatu yang tidak masuk akal. Apa yang akan datang adalah luar biasa”). Jelas bahawa mereka menandatangani pemain permainan kerana dia mempunyai banyak tarikan dan membuka khalayak baru.

Dua perjanjian berbeza yang dibentangkan pada minggu yang sama: adakah jenama terobsesi dengan Ibai Llanos?

 

Tarik Llanos dan apa yang tertulis
Jenama ini bukanlah yang pertama dalam satu cara atau yang lain dikaitkan dengan Llanos sepanjang tahun ini. Streamer telah menjadi pengulas rasmi La Liga di Movistar dan merupakan salah satu pemain Eurosports untuk menjadi pengulas Sukan Olimpik. Hujung minggu lalu ini dia juga menjadi berita utama kerana dia telah memperoleh hak untuk menyiarkan Copa América di Sepanyol di Twitch, yang akan dia komen.

Sebab untuk manuver ini dan jenama mana – kebanyakannya di luar kandungan permainan tradisional – bersekutu dengan Llanos mempunyai penjelasan yang jelas. Di luar fakta bahawa jenama yang sangat berkaitan dengan khalayak ‘semula jadi’ streamer sesuai dengan profilnya, Llanos telah menjadi sangat popular walaupun di luar arena eSports dan dengan cara yang sangat positif. Ramai orang tahu siapa dia, kerana profilnya telah banyak terdapat di media dalam beberapa bulan terakhir.

Kehadiran ini juga dikaitkan dengan pencirian positif, sesuatu yang menghargai jenama ketika berhubung dengan influencer. Kes youtubers Andorran mempunyai gema besar, yang memberi kesan yang sangat negatif terhadap reputasi dan persepsi jenama terhadap protagonisnya. Anda harus hidup di bawah batu sehingga tidak tahu ketika itu bahawa Ibai Llanos adalah salah satu pengaruh yang membayar cukai di Sepanyol dan bahawa dia telus mengenai hal itu dan mengapa dia melakukannya.

Juga, dan kembali kepada apa yang mendorong anda meningkatkan penglihatan anda, ini juga mungkin kesan dari melakukan kerja penjenamaan peribadi anda sendiri. Pada awal tahun, Llanos meninggalkan pasukan eSports di mana dia berada dan mengumumkan bahawa dia akan membuat projeknya sendiri. Dia akan memberi tumpuan kepada jenama sendiri.

Sebuah artikel pada masa itu di El Pais menyebutnya sebagai “Raja Midas internet baru.” Imej awamnya semakin meningkat dan berkembang dan dia melakukan diversifikasi di luar eSports (wawancara dengannya, misalnya, termasuk bintang bola keranjang atau penyanyi ketika ini).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *