Mengapa episod Balenciaga The Simpsons adalah contoh sempurna untuk kandungan berjenama

Balenciaga, jenama mewah, tidak asing lagi dengan budaya internet: telah menjadi kilang meme dalam beberapa tahun kebelakangan ini, melancarkan produk yang kelihatan seperti versi lain, seperti beg Ikea plastik biru murah. Jenama ini adalah salah satu nama klasik yang hebat dalam sejarah fesyen, dengan masa lalu yang canggih pada abad ke-20 yang meninggalkannya, ya, agak terputus dari potensi abad ke-21.

Seperti jenama pakaian hebat lain, ia dibeli, disusun semula, dan diremajakan. Kini dimiliki oleh Kering dan juga salah satu contoh terbaru bagaimana jenama fesyen besar dan industri mewah melintasi sempadan yang tidak dijangka dalam pemasaran untuk menempatkan diri mereka dengan cara yang paling menarik dan menarik bagi penonton baru.

Kempen terbaru Balenciaga membintangi The Simpsons. Kartun terkenal tidak membintangi barisan produk yang ditaja atau aksi bersama. Mereka juga tidak keluar dalam gambar. Balenciaga telah mengeluarkan sekeping kandungan berjenama yang merupakan episod The Simpsons. Dalam 24 jam pertama di YouTube, tayangan berjaya melebihi satu juta tontonan.

 

Bab ini adalah contoh sempurna bagaimana membuat kandungan berjenama, menyatukan syarikat yang membayarnya dan protagonis cerita dalam sekeping kandungan berjenama yang menyampaikan konsep yang akan dijual tetapi tidak bertentangan dengan harapan dalam kandungan penonton. Ia adalah sesuatu yang dapat dilihat, tanpa menghiraukannya sebagai balenciaga. Di situlah terletak kunci untuk apa yang menjadikan kandungan berjenama berfungsi.

Atas sebab ini, Balenciaga akan mengambil keuntungan yang diharapkan dari kandungan berjenama yang dibuat dengan baik. Anda akan dapat menjana komuniti (anda hanya perlu berhenti untuk membaca komen di YouTube untuk memahaminya), keterlibatan dan longsoran interaksi. Di samping itu, ia berjaya berfungsi sebagai tuas untuk meletakkan jenama, memenuhi objektif untuk mengambil kemewahan dari gelembung klasiknya.

Jenama ini adalah salah satu watak utama dalam cerita ini, tetapi ia berfungsi dengan cara yang menghormati falsafah siri asal dan memainkannya. Marge mengimpikan gaun Balenciaga, yang tidak sengaja dibeli oleh Homer, dengan harapan mereka akan menghantar sesuatu yang sangat murah dari Maison Balenciaga kepadanya.

Jenama itu menganggap bahawa dia mahal, sangat mahal, dan bermain dengannya di awal cerita, yang kemudian menjadi kisah lain ketika mereka mengetahui sejarah menyedihkan orang-orang Springfield. Pengarah kreatif Demna Gvasalia menyatakan bahawa ia adalah perkara paling menyedihkan yang pernah dilihatnya. Dan yang tumbuh di Kesatuan Soviet.

Di samping itu, dan inilah yang menjadikan imej jenama lebih kuat di zaman internet, ia bermain – dan ketawa – dengan semua klise dunia fesyen dan dengan semua kemegahan yang berkaitan dengan apa yang datang dari Paris. Jenama itu menunjukkan bahawa ia sangat yakin dengan identiti dirinya sehingga mampu bermain dengannya.

Perubahan bagaimana kemewahan dipersembahkan
Karya ini dapat diakses di rangkaian sosial untuk semua orang yang ingin melihatnya, tetapi ia juga merupakan kunci untuk persembahan koleksi di Fashion Week di Paris.

Mereka yang dipanggil ke Paris Paris Théâtre du Châtelet untuk melihat koleksi baru mendapati bahawa tidak ada catwalk, mereka menjelaskan dalam The Guardian, tetapi terdapat sepuluh minit kartun. Ini adalah rampasan kuasa terbesar dalam seminggu fesyen yang kembali ke format tradisional (untuk pertama kalinya sejak wabah itu muncul) dan, di samping itu, berusaha untuk menghindari elitisme tradisional dari acara fesyen.

Seperti yang dicatat di surat kabar Britain, Valentino membuat perarakan modelnya ke jalan, yang membuat orang yang melayari di luar mempunyai pengalaman yang sama dengan tetamu VIP di dalamnya. Chloé meletakkan catwalknya di salah satu tebing Seine, agar jiran dapat melihat model dari jambatan sungai.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *