Separuh daripada pemasar mengakui bahawa pengalaman pengguna berada di bawah jangkaan

Pengalaman: Ini adalah kata kunci dari semua perkara yang perlu dilakukan dalam pemasaran dan semua perkara yang diharapkan oleh syarikat agar pemasar mereka dapat bekerja untuk berhubung dengan khalayak. Pengguna ingin menjalani pengalaman, pengalaman adalah sesuatu yang tidak dapat dilupakan dan semuanya adalah kunci untuk berhubung dengan pasaran.

Tetapi di sebalik ini, pemasar menyedari bahawa mereka tidak melakukan hal yang baik seperti yang harus dilakukan dalam hal pengalaman pengguna. Hampir separuh daripada pemasar, seperti yang tercatat di MarketingWeek, mengakui bahawa pengalaman pengguna mereka jauh dari jangkaan.

Mereka adalah 48% dari mereka yang disurvei oleh MarTech Alliance, yang telah meminta pemasar dari UK, Jerman dan Perancis untuk melihat keadaannya. Ini berlaku walaupun kebanyakan pemasar percaya bahawa pengalaman itu menentukan.

79% pemasar mengatakan bahawa mereka menghargai nilai menawarkan pengalaman pengguna yang kukuh dan 75% mengatakan bahawa pengguna mengharapkannya sangat relevan dan diperibadikan, serta menyatukan mesej dan pengalaman jenama.

Masih banyak yang perlu dilakukan. 50% pemasar yang disurvei mengakui bahawa mereka akan fokus pada tahun depan untuk meningkatkan hubungan antara pengalaman fizikal dan digital. 37% akan melakukannya dalam mengembangkan kempen pemasaran omnichannel bersepadu dan 35% dalam pengalaman masa nyata.

Mengapa perkara tidak sehebat yang sepatutnya
Sekiranya pengalaman sangat penting dan jika pemasar nampaknya cukup jelas mengenai bagaimana mereka membuat perbezaan, mengapa mereka tidak melakukan semuanya dengan sebaiknya dan mengapa mereka tidak mencapai objektif yang diharapkan? Kuncinya ialah mengetahui teori adalah satu perkara. Mempraktikkannya adalah perkara lain.

Masalah utama, atau sekurang-kurangnya itulah yang dipercayai oleh 53% CMO, adalah dalam pengurusan data. Mereka fikir mereka tidak mempunyai kemahiran untuk melakukan bahagian pekerjaan dengan baik. Pengurusan data gagal.

Bukan satu-satunya masalah. 28% mengatakan bahawa mereka kekurangan sumber daya dan personel untuk melakukan segala yang sepatutnya dalam pengalaman dan 17% mereka mempunyai masalah ketika pihak berkepentingan membeli idea dan menyetujuinya.

Teori baik-baik saja: latihan adalah perkara yang penting
Oleh itu, dan untuk membuat kesimpulan, adalah penting bagi syarikat untuk memahami sekali dan selamanya bahawa semua teori ini dan mengetahui semua persoalan ini sangat berharga, tetapi yang penting ialah ia dipraktikkan.

Ini melibatkan mengubah bagaimana sesuatu dilakukan, membuat penyesuaian dalam strategi atau melabur sumber daya di kawasan baru, sesuatu yang mesti dilakukan. Syarikat mesti mempermudah pemasar untuk mengerjakan perkara ini dan meningkatkan kemahiran yang diperlukan agar dapat melancarkan pengalaman dan melaksanakannya.

Masanya juga sekarang. Anda tidak boleh menunggu lebih lama untuk mencipta pengalaman pengguna yang berkesan dan berkesan sekiranya anda ingin mendapatkan kedudukan syarikat di pasaran.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *